Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
October 1, 2012
Image Size
532 KB
Resolution
1126×788
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
761
Favourites
86 (who?)
Comments
24
×
Sephiroth revisited by DrAssenov Sephiroth revisited by DrAssenov
Sooo I decided to color in more detail with this pic that was posted earlier: [link] Because Sephiroth is my favorite.

I am clearly procrastinating on my other work projects.

*runs away*

Disclaimer: I do not own FFVII/Final Fantasy 7 or any of their characters or content. These fan arts are not available for sale. I am merely making these out of dedication to Final Fantasy. Thank you, Squaresoft/Square Enix for making a great series.
Add a Comment:
 
:iconchelseykate14:
Chelseykate14 Featured By Owner Oct 19, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Nifty! I love how you got the mako colored glow coming off his hair ^.^
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Dec 20, 2013  Hobbyist General Artist
Thank you! I just set everything on lifestream-fire XD
Reply
:iconstrefe:
Strefe Featured By Owner Nov 1, 2012  Hobbyist General Artist
Yay! You made him BIGGER! Thank you!! :icongwompplz:

*Saves and Faves*
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Nov 1, 2012  Hobbyist General Artist
Yeah, I had to do it. I made his face so purty. Maybe too pretty... I need to change that. XD Once I figure out how I want to draw his complex and amazing face, my drawings of him will stabilize, lol.
Reply
:iconstrefe:
Strefe Featured By Owner Nov 1, 2012  Hobbyist General Artist
You can only overdo pretty Sephiroth when he starts to look girly! And you needn't worry. He's pretty here and far from girly. Remember, he's SEPHIROTH! I have a firm belief that he's meant to look pretty. Heck, in Advent Children, I even say he's beautiful.

Wherever you go with your drawings of him, he'll always turn out great in the end! :D I believe in you!!
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Nov 1, 2012  Hobbyist General Artist
Ahh! You're like my internet cheerleader! EVERYONE SHOULD HAVE ONE.

I'll keep trying. *fired up* You're just what I needed today. I get those emo moments where I think, "omg I f'd up this comic so bad... did I explain this right? Did I just screw myself over for developing the plot correctly? Does everyone look retarded?"

And no, they don't. I need to get over myself! *goes back to writing the comic script*
Reply
:iconlustyvampire:
lustyvampire Featured By Owner Oct 3, 2012
oooh you make him so pretty :)
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 3, 2012  Hobbyist General Artist
hehe thanks!
Reply
:iconlustyvampire:
lustyvampire Featured By Owner Oct 4, 2012
your welcome :)
Reply
:iconkezulos:
Kezulos Featured By Owner Oct 3, 2012  Professional General Artist
*squeals* I love it! You draw him pretty & droolable, but then there's his expressions & it totally balances out to just awesome :) That's all compliment, btw, no criticism (saying that because I am not really good at werrrrds this early!)
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 3, 2012  Hobbyist General Artist
Haha! In FFVII CC, they made him really pretty. I was like, intimidated by his pretty-ness. LOL. Thanks!
Reply
:iconbogidream:
bogidream Featured By Owner Oct 2, 2012
WOW That's very cool :)
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist General Artist
Thank you!
Reply
:iconbogidream:
bogidream Featured By Owner Oct 2, 2012
You're welcome :)
Reply
:iconadarkworldfantasy:
adarkworldfantasy Featured By Owner Oct 1, 2012  Hobbyist General Artist
Absolutely stunning work on the colouring, very well done! :w00t:
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist General Artist
I appreciate that!
Reply
:iconichirooishi:
IchirooishI Featured By Owner Oct 1, 2012
Looks really good!
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist General Artist
Thanks!
Soooo when are you going to be drawing some Cloud Strife goodness?
Reply
:iconichirooishi:
IchirooishI Featured By Owner Oct 3, 2012
Hahaha, I don't knoooooooooooooooow. Probably never....! :(
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 5, 2012  Hobbyist General Artist
nooooooooooooooooooooo
Reply
:icongenesisarclite:
GenesisArclite Featured By Owner Oct 1, 2012  Hobbyist General Artist
I like the improved coloring and shading here, it looks so lovely. Green is my favorite color, too, so this gets even more cool points. As always, I love how you draw and color hair. :aww: Sephiroth looks so determined. It's a good expression for him.
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist General Artist
Yeah! He looks cool with the green glow! Probably lifestream again. I keep bringing that up, lol.

I like how he looks too. I might have to think about this when FINALLY making the cover of my Aeriseph Doujinshi...
Reply
:iconkaos-ninja9:
Kaos-Ninja9 Featured By Owner Oct 1, 2012  Hobbyist General Artist
Nice work!
Reply
:icondrassenov:
DrAssenov Featured By Owner Oct 2, 2012  Hobbyist General Artist
Thanks! :D
Reply
Add a Comment: